Jašterice v stolovej hre Reptiles zo série Honey Combine

Jašterica, šupinatý druh plazu, má štyri nohy, hlavu a chvost. S touto jednoduchou výbavou z hodín biológie si celkom vystačíte. Zostáva ešte predsa len pridať logické premýšľanie, pozornosť a ste pripravení na hru Reptiles, ktorá je jednou zo série Honey Combine. Hier z tejto série je viac, avšak na jašterice sme sa pozreli ako na prvé.

Stolov hra Jašterice REPTILES

Balenie a základné pravidlá

Papierová škatuľa na spôsob drahších mobilov, odhaľuje vnútro skrývajúce niekoľko hracích žetónov. Zvyšok balenia tvorí manuál, návod a tiež vrecko na prenášanie všetkých žetónov, pokiaľ ich chcete brať a neťahať celú škatuľu. Tie si hráči delia medzi seba rovnomerne a ukladajú ich pred seba. Zatiaľ vyzerajú pravidlá jednoducho. Jednoducho aj pokračujú. Základom je z troch rôznych častí jašteríc vždy poskladať správnym otočením dieliku aspoň jednu živú a celú jaštericu. Každý žetón má na sebe nakreslených niekoľko častí tiel. Nuž a úlohou hráča je prikladať nové dieliky do zoskupenia žetónov pred hráčmi na stole, či na posteli vždy tak, aby nevznikol divný tvor s 6 nohami, dvoma hlavami, alebo len akýsi slíž vytvorený z dvoch chvostov.

Jašterice

V priebehu posledných rokov sme mali možnosť spoznať niekoľko konceptov hier, kde sú hlavnými hrdinami jašterice. Dokonca sa objavujú aj v návrhárstve a v stavebníctve. Jašteričí motív dlažby je známy svojim motívom, ktorý do seba zapadá vždy kolmo a tvorí tak pravidelný výkroj. Táto hra sa inšpirovala veľkosťou a telom jašteríc. V podstate v každej hre vznikne v konečnom dôsledku vždy iný počet celých jašteríc. Nedá sa predpovedať, aký tvar nakoniec hráčmi poukladané šesťuholníkové žetóny získajú. Úlohou je skrátka spájať žetóny vždy tak, aby bol výsledkom celý plaz, alebo aspoň jeho časť.

Kto je víťaz?

Hoci si každá skupina hráčov môže základné pravidlá upraviť, víťaz je ten, čo dokázal vždy promptne vložiť zo svojho stĺpca vrchný žetón na hracie pole, pripojiť ho k obrazu a nevytvoril šialeného hybrida. Víťazom sa stane ten, kto najmenej váhal a priložil žetón vždy keď bolo treba a vytvoril najväčší počet celých jašteríc – veď len za úplnú jaštericu je bod.

Kto je porazený?

Každý, čo vloží žetón nesprávne, alebo príliš dlho váha, ten patrí v konečnom dôsledku medzi porazených. Pridlhé váhanie pritom môžu počítať, alebo stopovať ostatní spoluhráči, čo v niektorých prípadoch nemusí byť veľmi motivujúce hľadať riešenie.

INZERCIA: