Recenzie

Recenzia hry Dungeons 3: stratégia, ktorá bude baviť za každú cenu

Dungeons 3 novinka vo svete počítačových hier je pokračovateľom série, ktorá má už dobre našliapnuté v oblasti strategických hier. K nim patrí, ako vieme z iných, ovládanie jednotiek, výstavba stavieb, objektov a z nich získavanie produkcie.

Dungeons 3 recenzia hodnotenie

Základom je ale vždy ťaženie surovín a ich premena na hmotné… čokoľvek. Stavby jednotky, strava jednotiek. Dungeons 3 je strategickou hrou, aj v nej riešite výstavbu budov, no jednoznačný popis na ňu nepasuje. Je totiž v niekoľkých smeroch jedinečná a možno práve pre túto jedinečnosť má Dungeons takú popularitu. V prípade Dungeons 3 nejde o žiadneho nudného pokračovateľa, ktorý by sa viezol na úspechu predošlých hier.

• Vytvorilo: Calypso Media
  • Dodávateľ na Slovensku: Comgad.cz
  • Jazyk: anglické titulky a dabing
  • Žáner: stratégia

Dungeons 3 a jej hodnotenie

Dungeons 3 je zábavná hneď z niekoľkých dôvodov. Vašou úlohou je ovládnuť temné podzemné sily škriatkov a bojovníkov, čarodejníkov, ale hlavne akéhosi diabla. Dobre, možno to nie je priamo samotný diabol, ale je dosť temný na to, aby bol mocným zástupcom temnoty. Tam hore sa nachádza bežný svet s ľuďmi z mäsa a kostí, zeleň, život, rieky, nejaké chatrče. Nuž a tieto dva svety sú spojené cez prechody, do ktorých môže ktokoľvek kedykoľvek vojsť. Sú spojením medzi oboma svetmi a tak ako môžu tí z hora, ľudia so snahou o život v mieri prísť k tebe a ničiť kľúčové budovy, tak aj ty môžeš ísť na povrch a zničiť nejaké dedinky, svätyne a nasadiť tam vládu teroru, sopečnej lávy, ohňa a iných prvkov temna. V jedinej hre tak máte dve mapy. Každá vo svojom rohu a každá pre svoj vlastný svet.

Dungeons 3 recenzia hodnotenie

Ovládať môžete jednotky na oboch svetoch. Lenže vy bojujete za tú temnú časť. Ľudia hore sú protivníci a vy ich ničíte. Bojujete proti nim nie len fyzickou silou, ale aj čarami. Neraz vás čakajú misie, kde budete musieť z pozemských miest urobiť miesta temné a tieto misie nebudú jediné, ktoré vás môžu baviť. Po stránke grafickej, scenárovej, či stránke náročnosti. Každá misia nemá len jednu úlohu, ale pokojne dve či tri. Ich splnenie je zároveň splnenie achievementu, aké poznáme bežne zo Steamu.

Ovládanie hry a jej vzhľad

Ovládanie Dungeons 3 je nenáročné. Akékoľvek skúsenosti zo žánru strategických hier sú výhodou. V podzemí je namiesto kurzoru v podstate jedna veľká ruka… či skôr rukavica. Ona zadáva príkazy, čo sa bude robiť, nevyberá si tých, čo to robiť budú. Ak treba v podzemí  viac miesta na stavbu, treba miesto vykopať. Pri výkope sa nájde zlato a to zlato niekto odnesie kam treba, kým vyznačenú parcelu pre stavbu tiež niekto zastavia.

Dungeons 3 recenzia hodnotenie

Nemusíte sa starať kto to bude. Robotníkov je dosť a ak sa nudia, schmatnú metlu a zametajú. Robiť majú čo neustále. Nároční sú len vojaci, ktorých môžete vytvárať aj bez budovy, no spokojní a najedení budú len ak budú mať dostatok mäsa a odpočinok. Preto potrebujú odpočiváreň a ohradu pre chov hydiny, ktorú hltajú jedna radosť. Obludné príšery však neholdujú len mäsu, ale aj pivu. Pre pivo aj mäso je nutné mať osobitné budovy, ktoré sa o produkciu postarajú.

Dungeons 3 recenzia hodnotenie

Ovládať jednotlivé prvky v hre nie je nijako komplikované. Postačí myš a smerové posúvanie mapy sa dá hravo cez ASDW. Hry, ktoré sú odkázané výhradne na šípky by mali zakázať, ale Dungeons 3 je príkladom, že to ide. Horšie je to s vyberaním na povrchu. Je celkom bežné vyberať si konkrétneho bojovníka, či hlavného hrdinu a dať mu príkaz na presun na konkrétne miesto, pokojne cez mapu. Pri označovaní to nie je vždy presné. Pri konkrétnom klikaní to samozrejme funguje.

V hlavnom menu sa nachádza pokračovanie v rozohratej hre, načítanie a ukladanie hry, nastavenia, ale tiež pomerne dôležité časti ako výučba s niekoľkými misiami slúžiacimi na oboznámenie s hrou a tiež almanach, čo je malá encyklopédia venovaná vysvetleniu toho, čo je ktorá príšera zač, aká budova na čo slúži a je tak zároveň prehľadom celej hry a potrieb každej jednotky či objektu. Hra sa dá kedykoľvek počas hry uložiť. Funguje aj automatické uloženie, no po načítané nového kola a jeho vypnutie nečakajte, že sa vám uloží absolútne všetko a automaticky.

Rôzne predmety a bonusy navyše

Jednou zo zábavných stránok hry je občasný nález nie len zlata alebo many, pri vykopávaní nového priestoru v podzemí, ale sem tam sa podarí nájsť aj nepriateľa. Napríklad opusteného bojovníka, nejakú beštiu, či krvilačné pavúky útočiace na tvojich robotníkov a vojakov. Vo svete podzemia ale hlavne na povrchu sa podarí pri rozbití objektu, alebo zničení jednotiek získať nejaký ten bonus v podobe predmetu.

Dungeons 3 recenzia hodnotenie

V podstate čím skôr vyrazíte z podzemia v niektorých misiách na povrch a začnete pretvárať niektoré lokality na temné, získate surovinu ohnivej lávy, ktorá sa dá následne použiť pri vylepšovaní postáv a funkcií, či kúziel. Vylepšovanie je dôležité, lebo vďaka nemu si zväčšíš maximálny limit jednotiek pre pracujúcich goblinov alebo bojujúcich orkov, či čo to vlastne je. Bojových jednotiek je viac druhov, každá je jedinečná a mimo pozemné sú to aj vzdušné jednotky. Na rozdiel od iných hier v tejto postačí ovládanie malej skupinky vojakov. Vylepšovací strom poslúži aj na výskum nových vojakov, nových kúziel a ničivosti niektorých jednotiek.

Výborná a zábavná

Tou najzaujímavejšou  a najzábavnejšou skutočnosťou o Dungeons 3 je humor. Táto hra už svojim rozprávačom pobaví, videami tiež, rôzne scénky sú vtipné, ide o humor, ktorý je úprimný, aj ironický. Občas celkom skrytý, čiže si ho môžete pokojne všimnúť až neskôr. Misie ponúkajú možnosť hry priame, alebo CO-OP, čiže aj tam si viete užiť ešte iný rozmer zábavy. No pri každom jednom spustení hry od začiatku môžete počítať aj s tým, že sa tak trochu misie menia a tak sa nedá hrať to isté v rovnakom poradí.

You may also like

More in:Recenzie