Superhot je dobrá hra, no v skutočnosti ešte lepšia. Prečo?

Superhot je jednou z herných noviniek, o ktorej si z počiatku ľudia mysleli, že pôjde o veľmi krátky koncept, ktorý sa pohráva vo veľmi graficky osekanom svete so žánrom dôverne známym. Lenže zásadná vlastnosť, ktorú Superhot má, je schopnosť zastaviť čas a rozhýbať ho až svojim vlastným pohybom. Vaša myseľ ako myseľ hráča v hre, je pritom plne aktívna a môže rozhodovať. Nevýhodou je, že vtedy hráč nevie, čo je za ním. Hoci to stojí rovnako ako on, otočiť sa znamená rozhýbať čas a tým šance nepriateľa vystreliť smerom k vám. Hrá ma naozaj skvelý, hoci jednoduchý koncept a aj keď by sme čakali, že veľa toho ponúknuť nemá čo, opak je pravdou. Ak ste si hru vyskúšali v niekoľkých minútach, či hodinke hrania, môžete byť prekvapení z toho, čo nasleduje neskôr. To, že hra postupne zvýši možnosti, umožní užívateľské nastavenie vlastných hier a hlavne prináša aj nejaký príbeh sa napríklad dozvedel Naetoo, prekladateľ Superhotu do oficiálnej slovenčiny práve pri práci s textom.

Superhot

Hra totiž hráčovi neskôr vysvetľuje, kde sa ocitol. Chrlí na neho niekoľko filozofických myšlienok, no hlavne rozširuje hru, vytvára možné podmienky a príležitosti na plnenie misií podľa celkom iného scenára. Celý herný svet sa z čistého bieleho betónu a oranžových trieštivých nepriateľov stáva postupne viac a viac jasným, komplikovanejším a bohatším. Aj keď hra vo svojom vnútri prichádza s filozofickým scenárom a dialógmi, pochopiteľne, nie je to pravda čo tvrdí. Ten svet vonku nie je ilúzia a ten svet v hre nie je ten pravý, ani nič podobné.

V čom spočíva hra Superhot?

Zmysel a hrateľnosť, čiže akési gameplay hry Superhot, spočíva v logickom premýšľaní, matematike, odhade a zážitku z hry taktiež. Nepotrebujete pauzu a nemusíte sa báť útoku nepriateľa, kým premýšľate čo spraviť. Čas plynie len ak sa pohybujete a ak stojíte, nedeje sa nič. Vidíte projektily, voči ktorým môžete kalkulovať úhybné manévre, siahnuť môžete po sivých predmetoch či po zbraniach vyrazených z rúk nepriateľov. Musíte byť však rýchlejší, alebo len viac vypočítateľnejší. Na prvý pohľad hra odrádza príliš jednoduchou grafikou, no aj to má svoj zmysel, ako neskôr hra odhalí oveľa podrobnejšie.

Prekvapí retro

V rámci hlavných nastavení a obrazovky hlavnej ponuky na vás čaká retro šok. Návrat na staré ovládanie v dvoch obrazovkách starých DOS systémov a pohyb v nich, neznamená, že vás podobne ladená grafika očakáva aj ďalej. Toto rozhranie tiež obsahuje veľmi staré primitívne hry. Ešte že Superhot nemožno nazvať primitívnou a starou. Novinka baví hráčov jednoduchosťou a zároveň komplikovanosťou. Je však na každom jednom hráčovi, ako rýchlo sa bude hrať sám, ako rýchlo bude reagovať a útočiť, či uhýbať sa strelám a vrhať predmety. Spôsob hry a jej intenzita je na každom jednom hráčovi samostatne. Je zrejmé, že logické hry sa medzi klasických hráčov nedostávajú a aj odporcovia logických hier sa odrazu pristihnú, že mastia logický žáner. Logická a akčná zároveň… a vraj to nejde k sebe…

INZERCIA: